Tilauskäytäntö

Tilaus- ja toimitusehdot

Tmi Milla Stenman ja Odette Design vastaavat yhdessä MS Beauty Shop-verkkokaupasta, ja se on yhdessä Tmi Milla Stenman ja Odette Design omistama. Olemme täysin kotimainen verkkokauppa.

Toivomme Teidän tutustuvan toimitus- ja palautusehtoihimme jo tilauksenne yhteydessä.

TOIMITUSEHDOT LYHYESTI

  • Tilausten käsittelyaika toimitettavaksi on normaalisti 5-14 arkipäivää.
  • Odette Design -mittatilaustuotteiden toimitusaika on 7-14 arkipäivää.
  • Tuotteiden kuljetuksesta vastaa Matkahuolto. Kaikki tuotteet lähetetään Matkahuollon pakettina ja pakettilähetykset toimitusosoitetta lähimpään matkahuollon pakettiautomaattiin tai Matkahuollon noutopisteeseen. Lähetysten kuljetusnopeus riippuu Matkahuollon alueellisista toimitusajoista. Mikäli pakettisi viipyy tai haluat seurata lähetystä Matkahuollon sivuilta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi seurantatunnuksen lähetyksellesi.
  • Tuotteet voi maksaa
  • Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa koko tilaus, tai osa siitä, 14 vuorokauden kuluessa toimituksesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus ei koske kosmetiikkatuotteita, kosmetiikkavälineitä, hygieniatuotteita tai koruja. 
  • Odette Design -mittatilaustuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta!
  • Viallisen tai tilauksen vastaisen tuotteen palautuksen postituskuluista vastaa MS Beauty Shop-verkkokauppa, muissa tapauksissa palautuksen postikuluista vastaa tuotteen palauttaja.

SAATAVUUS JA TOIMITUSAIKA

Tilausten käsittelyaika on normaalisti 5-14 arkipäivää, tämän jälkeen ne siirtyvät Matkahuollon toimitettaviksi.

(Huom! viikonlopun aikana tehdyt tilaukset, viivästykset postin jakelussa tai yleiset juhlapäivät; joulu ja pääsiäinen voivat vaikuttaa toimitusaikaan. Verkkokauppa ei myöskään vastaa Postin jakeluaikataulujen muutoksista tai niiden viivästyksistä.) Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut varastostamme. Tuotteen ollessa loppu, ilmoitamme siitä vastaanottajalle, puhelimitse tai  sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään tai toimitetaan myöhemmin jälkitoimituksena, asiakkaan toivomuksen mukaisesti. Verkkokauppa ei vastaa verkkokaupasta riippumattomista viivästyksistä toimituksissa.

Mittatilaustuotteilla tilausten valmistus- ja toimitusaika on normaalisti 7-14 arkipäivää.  Juhlapyhät ja sesonkiajat voivat vaikuttaa toimituksen mahdolliseen viivästymiseen. Ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä kuitenkin aina erikseen.

TUOTTEEN TOIMITTAMINEN

Tilaukset toimittaa Matkahuolto.

Tilaaja voi valita toimitusosoitteeksi ja vastaanottajaksi muun kuin oman osoitteensa (HUOM! Mikäli tilaat toiselle henkilölle tuotteita, muistathan toimitusosoitteen lisäksi myös lisätä saajan puhelinnumeron). Asiakas vastaa siitä, että hänen tilauksellaan ja asiakastiedoissaan antamansa tiedot ovat oikein.  Mikäli tilauksessa annetut osoite-tai nimitiedot ovat virheelliset tai asiakas tilauksen toimituksen jälkeen haluaa lähetyksen uudelleen eri osoitteeseen, on asiakas velvollinen korvaamaan tästä aiheutuvat lisäpostikulut.

Myös mikäli lähetys palautuu verkkokaupalle noutamattomana Matkahuollolta ja se halutaan uudelleen lähetettäväksi, on asiakas velvollinen korvaamaan tästä aiheutuvat lisäpostituskulut verkkokaupalle.

Tilaus pakataan tuotteiden edellyttämällä tavalla. Puuterimaiset tuotteet, kuten luomivärit, puristepuuterit jne. pakataan pehmustettuihin kuoriin tai kuplamuovia taikka muuta pehmustetta sisältäviin paketteihin rikkoontumisen estämiseksi. Tilauksen mukana toimitetaan lähete tilauksesta. Toimitus- ja maksutapa valitaan ostoskorisivulla.

Matkahuollon Lähellä-paketti

Paketti toimitetaan toimitusosoitetta lähimpänä olevaan Matkahuollon toimipaikkaan tai jakelupisteeseen.

Pakettitoimituksista asiakkaalle ei automaattisesti lähetetä seurantatunnusta.

Vastaanottajalle lähetetään saapuneesta paketista ilmoitus  sähköpostitse, tekstiviestitse tai paperisena. Matkahuollon toimitusehdot löytyvät täältä.

Kirjetoimitus

Pienikokoiset tuotteet voidaan toimittaa kirjeenä postilaatikkoon (Pikkupaketti). Mikäli kirje ei mahdu postilaatikosta sisään, toimitetaan se oman alueesi postiin. Tästä postinjakaja jättää erillisen ilmoituksen. Verkkokauppa pidättää oikeuden toimittaa kirjelähetys postipakettina, jos tuotteen laatu tai koko sitä vaatii. Valitessaan kirjetoimituksen tilaaja vastaa siitä, että lähetys kestää postilaatikkosäilytyksen. Postilaatikon/luukun olosuhteet (esim. kylmä, kuuma, kosteus) voivat olla haitallisia tuotteille, vaikka ulkoisten olosuhteiden vaikutukset on pyritty minimoimaan siihen tarkoitetulla pakkausmateriaalilla. 

Pikkupakettitoimituksista asiakkaalle ei automaattisesti lähetetä seurantatunnusta. Mikäli asiakas ei vastaanota verkkokaupan lähettämää tuotelähetystä Postin edellyttämässä viikon säilytysajassa ja lähetys palautuu verkkokauppaan, on asiakas velvoitettu maksamaan tästä verkkokaupalle aiheutuneet kulut lunastaakseen tilauksensa. Myös osoitteenmuutoksista on ilmoitettava välittömästi verkkokauppaan, mikäli tilauksessa on ilmoitettu vanha  tai muutoin virheellinen osoite. Uudelleenlähetyksistä uuteen osoitteeseen peritään tästä verkkokaupalle aiheutuneet ylimääräiset kulut.

Verkkokauppamme asiakaspalvelunumero palvelee arkisin klo 10.00-18.00. 

Puhelinnumero +358 (0)50 5606051

​   

Toimituskulut

Tuotteen toimituskulut maksetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Toimituskulut voivat muuttua kampanjoista riippuen. 

Toimituskulut ovat toimitustavan mukaan normaalisti:

XXS-paketti : 5,70 €

XS-paketti : 6,70 €

S-paketti : 6,90€

TILAAMINEN

Kaikki verkkokaupassa esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron (24%). Toimituskulu ilmoitetaan ostoskorisivulla. Tilauksen maksettava summa määräytyy tilaushetken hintojen mukaan. Verkkokauppa pidättää oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Tilauksen teon aikana verkkokaupassa ilmoitettu hinta on voimassa koko tilauksen ajan.  Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä.

Onnistuneen tilauksen päättää tilausvahvistus, joka lähetetään automaattisesti tilaajan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistus kannattaa säilyttää, se toimii esimerkiksi takuukuittina tuotteille, joilla valmistaja on myöntänyt takuun. Erillistä takuukuittia ei toimiteta. Tilausvahvistuksesta voi myös myöhemmin tarkistaa tilauksen tiedot.

HUOM! Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta tarkastathan vielä roskapostin, vahvistus on saattanut ohjautua vahingossa sinne.

Kun tilaus on maksettu, se siirtyy käsiteltäväksi. Mikäli haluat muuttaa tilauksesi ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.  Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden osalta. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys. Ostamalla verkkokaupasta tilaaja hyväksyy, että verkkokauppa lähettää tilaajalle kirjepostia, sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen ja toimitukseen liittyvissä asioissa.

MAKSAMINEN

Voit maksaa ostoksesi käyttäen suomalaisia verkkopankkeja, sekä luottokortteja. Maksutapahtumat hoituvat suomalaisen Visma Pay -maksupalvelun tarjoajan kautta. Siirtyessäsi maksamaan tilaustasi siirryt Visma Pay:n maksusivulle. Huomioithan, että kaikki EU:n Finanssivalvonnan alaiset maksupalvelujentarjoajat vaativat nykyisin verkko-ostamisessa kaksivaiheista todennusta, jotta maksaminen verkkokaupoissa olisi mahdollisimman turvallista.

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7 Innova 2 Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä Puhelin: 0207 181830 www.paytrail.com Reklamaatiotapauksissa olethan yhteydessä ensisijaisesti verkkokaupan asiakaspalveluun ”Ota yhteyttä”-sivulla olevalla yhteydenottolomakkeella tai puhelimitse numeroon +358 (0)50 5859711.

VERKKOPALVELUSSA SÄILYTETTÄVÄT HENKILÖTIEDOT JA NIIDEN KÄYTTÖ

Tmi Milla Stenman verkkokaupassa tallennetaan käyttäjän luovuttamia tietoja ostotapahtuman yhteydessä, rekisteröidyttäessä tai joissain muissa tilanteissa.

Tiedot tallennetaan verkkokaupan tietokantaan ja niitä käytetään tavaroiden toimitukseen, laskutukseen tai muuhun maksuliikenteeseen, kaupantekoon liittyviin yhteydenottoihin.

Tietoja ei käytetä markkinoinnillisiin tarkoituksiin ilman käyttäjän suostumusta. Tietoja ei missään tilanteessa luovuteta kolmannelle osapuolelle ilman oikeuden päätöstä, lukuun ottamatta asianmukaisille tahoille annettavia, tavaroiden toimituksen tai maksuliikenteen edellyttämiä tietoja. Näitä osapuolia sitovat samat Suomen lain tietosuojaperiaatteet.

Verkkopalvelun käyttäjällä on oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot, tarvittaessa muuttaa niitä tai poistaa tiedot rekisteristä kokonaan, pois lukien toteutuneista ostotapahtumista tehdyt tallenteet ja dokumentit. Tietojentarkistuspyyntö osoitetaan asiakaspalveluumme ”Ota yhteyttä”-sivulla olevalla yhteydenottolomakkeella.

PALAUTUS

Etäkaupassa kuluttaja-asiakkaalla on 14 vuorokauden maksuton peruuttamisoikeus, joka koskee myös virheettömiä tuotteita.

Virheettömien tuotteiden palautuksesta syntyvistä toimituskuluista vastaa asiakas. Virheellisten tai vioittuneiden lähetyksien palautuksista syntyvistä toimituskuluista vastaa MS BEAUTY SHOP.

​Peruuttamisoikeus ei kuitenkaan koske avattuja kosmetiikkatuotepakkauksia (Kuluttajansuojalaki: 6 luku, 16 §).

14 vrk peruutusaika alkaa tuotteen vastaanottamisesta. Palautettava tuote on aina palautettava samassa pakkauksessa kuin se on lähetyksessä ollut. Palauttaessasi tuotteita oikein sinulle ei tule palauttamisesta kustannuksia.

Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta

Voit palauttaa avaamattoman ja käyttämättömän tuotteen, jolloin verkkokauppa hyvittää tuotteen sinulle, ja voit halutessasi tehdä uuden tilauksen.

Asiakkaan tulee välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta tarkistaa tilauksen kunto ja tilatut tuotteet. Viallinen tai virheellinen tuote tulee palauttaa palautusohjeiden mukaisesti.

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä, avaamattomia ja myyntikelpoisia tuotteita.

Odette Design – mittatilaustuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta!

Jos huomaat tuotteessa virheen, otathan yhteyttä sähköpostitse info@odettedesign.fi tai puh/whatsapp +358(0)50 5057980.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot: 

  • Nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi 
  • Pankkitilinumerosi
  • Kopio tilausvahvistuksesta

Palautusosoite: 

MS BEAUTY SHOP (Ihana Valo)

Kauppakatu 39

78200 Varkaus

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme puhelimitse arkisin klo 10.00-18.00

Puhelinnumero +358 (0)50 5606051

ASIAKASPALVELU

Onko sinulla kysyttävää? Autamme mielellämme! Lähetä meille viesti ”Ota yhteyttä”-sivulla olevalla yhteydenottolomakkeella. Vastaus lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos asia on kiireellinen, otathan yhteyttä meihin puhelimitse, arkisin 10.00-18.00.

Puhelinnumero +358 (0)50 5606051 tai tekstiviestillä milloin vain.